Birim Görev ve Sorumlulukları
Teknik Servis Hizmetleri
- Birimlerin teknik hizmet ihtiyacının karşılanmasını sağlamak
- Bilişim cihazlarının araştırılmasını yapmak
- Bilgisayar parçaları ve çevre birimlerinin alımı esnasında fiyat, kalite araştırması yaparak, teknik şartnamenin hazırlanması sağlamak
- Akademik birimlerde eğitim amaçlı kullanılan bilişim cihazların bakım, kontrol ve onarımını sağlamak
- Teknik servisimize gelmesi gereken PC’lerin istenmesi, yazıcı kurulumu, ağ, internet, vb. sorunlar için gerekli hizmetleri vermek
- Garanti kapsamındaki PC ve donanımlarının tespit edilen arızaları kullanıcıya bilgi verilerek yetkili firmaya gönderilmek üzere kullanıcıya veya birimine teslim edilmesini sağlamak
- Personel ve öğrencilere yönelik sunulan hizmetler için teknik kurulum ve destek vermek.
Bilişim Destek Masası Hizmetleri
- Yardım Masası; çağrı bazlı yürütülen/yönetilen tüm BT operasyonlarına/hizmetlerine ilişkin çağrı alma, açma/kaydetme, belirli sınırlar dahilinde çözüm getirme, yönlendirme ve izleme işlemlerini gerçekleştirmektedir.
- Yardım Masası, iletilen tüm çağrıların analizinin yapıldığı, destek kapsamı içindeki problemin çözümlendiği veya yönlendirildiği, “tek erişim noktası” olarak çalışan yerdir.
- Üniversite personelinden gelen çağrıları ilk alan/karşılayan ve çözüm için ilgili destek gruplarına/servis sağlayıcılara aktarır. Bu kapsamda aşağıdaki görevleri yerine getirir:
- Gelen çağrıyı karşılar
- Olay veya isteği kaydetmek
- Olayı/isteği ilgili destek gruplarına/servis sağlayıcılara aktarmak
- Detaylı bilgi için ilgili personeli aramak, güncel ve doğru bilgi vermek ve çağrının durumu hakkında bilgilendirmek
- Çağrının durumunu izlemek
- Çağrı çözümlendiği noktada personelden teyit alarak çağrıyı sonlandırmak