Birim Görev ve Sorumlulukları

Teknik Servis Hizmetleri

  • Birimlerin teknik hizmet ihtiyacının karşılanmasını sağlamak
  • Bilişim cihazlarının araştırılmasını yapmak
  • Bilgisayar parçaları ve çevre birimlerinin alımı esnasında fiyat, kalite araştırması yaparak, teknik şartnamenin hazırlanması sağlamak
  • Akademik birimlerde eğitim amaçlı kullanılan bilişim cihazların bakım, kontrol ve onarımını sağlamak
  • Teknik servisimize gelmesi gereken PC’lerin istenmesi, yazıcı kurulumu, ağ, internet, vb. sorunlar için gerekli hizmetleri vermek
  • Garanti kapsamındaki PC ve donanımlarının tespit edilen arızaları kullanıcıya bilgi verilerek yetkili firmaya gönderilmek üzere kullanıcıya veya birimine teslim edilmesini sağlamak
  • Personel ve öğrencilere yönelik sunulan hizmetler için teknik kurulum ve destek vermek.

Bilişim Destek Masası Hizmetleri

  • Yardım Masası; çağrı bazlı yürütülen/yönetilen tüm BT operasyonlarına/hizmetlerine ilişkin çağrı alma, açma/kaydetme, belirli sınırlar dahilinde çözüm getirme, yönlendirme ve izleme işlemlerini gerçekleştirmektedir.
  • Yardım Masası, iletilen tüm çağrıların analizinin yapıldığı, destek kapsamı içindeki problemin çözümlendiği veya yönlendirildiği, “tek erişim noktası” olarak çalışan yerdir.
  • Üniversite personelinden gelen çağrıları ilk alan/karşılayan ve çözüm için ilgili destek gruplarına/servis sağlayıcılara aktarır. Bu kapsamda aşağıdaki görevleri yerine getirir:
    • Gelen çağrıyı karşılar
    • Olay veya isteği kaydetmek
    • Olayı/isteği ilgili destek gruplarına/servis sağlayıcılara aktarmak
    • Detaylı bilgi için ilgili personeli aramak, güncel ve doğru bilgi vermek ve çağrının durumu hakkında bilgilendirmek
    • Çağrının durumunu izlemek
    • Çağrı çözümlendiği noktada personelden teyit alarak çağrıyı sonlandırmak
Yayın Tarihi: 22/03/2021
Okunma Sayısı: 554